Madblogstoppen

fredag den 21. september 2012

Peanutbutter cookies

Jeg har faktisk lavet to varianter af mine peanutbutter cookies.

I den ene variant tilsatte jeg mine "chokonuts naturel med lysere chokolade" (hakket), hvori der også var nogle abrikoser (se opskrift Raffineret chokonuts

I den anden skar jeg et æble i tern, kogte i et par minutter, så det blev mørt og tilsatte det i dejen sammen med grove chokoladestykker (70 % mørk Lindt chokolade)



Basis ingredienser til begge varianter:
4 æg
100 g sukrin
100 g ris- eller mandelmel (Du kan også svitse hasselnødder på en tør pande, blende dem og bruge det som mel)
4 spsk peanutbutter (så rent som muligt. Ikke tilsat andet end salt)
50 g hakkede nødder
25 g smeltet øko smør
1 tsk vanillepulver
1 tsk kardemomme
1 tsk allehånde
1 tsk kanel
1 tsk bagepulver
1. variant:
100 gram "chokonuts med lys chokolade"
2. variant:

1 æble, skåret i tern, og kogt sammen med lidt vanille og kanel. Æblet skal ikke udkoges, men bare være lidt mørt
100 g mørk 70 % groft hakket chokolade

1. Pisk æg
2. Tilsæt sukrin og pisk det godt sammen
3. Bland ris- eller mandelmel med kardemomme, allehånde, kanel og bagepulver
4. Hæld melblandingen sammen med ægge/sukkermassen sammen med det smeltede smør, peanutbutter (og de møre æbletern, hvis du laver version 2)
5. Tilsæt de hakkede nødder og 
enten:
- "raffineret chokonuts", hvis du laver version 1
- eller det grofthakkede chokolade, hvis du laver version 2
6. Hæld massen over i muffinsform
7. Bages i midterste rille ved 175 grader (varmluft ovn) i ca 15 min

Vidste du, at du kan følge mig på Instagram @livefralise og få daglig inspiration til, hvordan du booster din hverdagsmad - nemt og lækkert!

Sund er fedt er også på facebook: Sund er fedt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar