Madblogstoppen

fredag den 21. september 2012

Banan/gulerods muffins

Mine venner og familie ELSKER mine bananmuffins med STORE chokoladestykker i, men der er hverken sparet på det ene eller det andet... Så nu prøver jeg altså lige, om jeg kan afsukre den - uden sure miner (mit kage voteringsteam kommer forbi og bedømmer i morgen!)



Ingredienser
4 æg
100 g sukrin
2 store mosede bananer
2 revne gulerødder
100 g smeltet kokosolie (uden kokossmag) 
100 g mandelmel
100 g rismel (eller mandelmel)
2 spsk kokosmel
1 tsk bagepulver
1 tsk vanille
2 tsk kanel
1 tsk allehånde
1 knsp salt
100 g grofthakket, mørk chokolade
100 g groft hakkede hasselnødder

1. Pisk æg
2. Tilsæt sukker og pisk det godt sammen
3. Tilsæt vanillepulver
4. Bland ris- og/eller mandelmel med kokosmel, bagepulver, kanel, allehånde og salt
4. Hæld melblandingen sammen med ægge/sukkerblandingen, skiftevis med smeltet kokosolie
5. Tilsæt moset banan og gulerødder, hakkede nødder og chokolade
6. Hæld massen over i muffinsforme og drys evt. med hakkede nødder og kanel på toppen
7. Bages i midterste rille i varmluftsovn ved 175 grader i 15-20 min (hold øje med at de ikke bliver for brune - de må godt være lidt bløde inden i)


Og her er kagebordet som venter kage voterings teamet i morgen:




Vidste du, at du kan følge mig på Instagram @livefralise og få daglig inspiration til, hvordan du booster din hverdagsmad - nemt og lækkert!

Sund er fedt er også på facebook: Sund er fedt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar