Madblogstoppen

søndag den 12. august 2012

Raw chocolate cake

Glem alt om min tidligere daddel/chokoladekage! Den her rocker hele mit liv! Jeg har haft mavekramper hele dagen i dag, fordi jeg ikke kunne stoppe med at spise den her kage... Ja, jeg har nok en kage-spiseforstyrrelse! Det indrømmer jeg gerne ;-)

Denne kage er nok forbeholdt de lidt mere syndige dage, skal jeg huske at sige - men stadig ingen mel eller sukker, foruden fruktosen i dadlerne. Men igen, jeg vil hellere have sukker fra naturlige fødevarer, som også indeholder fibre og vitaminer end raffineret sukker eller store mængder sødestoffer... Så hellere give den mere gas til træning ;-)



Ingredienser (vejledende, da jeg ikke målte og vejede undervejs!)1 kasse dadler (udstenede)
300 gram mandler
150 gram kokosmel
2 spsk kokosolie
4 spsk kakao
1 1/2 - 2 dl frisklavet kaffe
1 knsp salt
1 tsk vanillepulver (ikke vanillesukker)

1. Blend mandlerne
2. Tilsæt kakao, salt og vanille og blend det godt sammen
3. Tilsæt dadler og blend det sammen med mandelmassen (Blend ikke for meget)
4. Tilsæt kokosolie, kaffe og blend massen
5. Tilsæt kokosmel og rør det ind i dejen (du skal ikke blende det)
6. Smag til og tilsæt evt mere kakao, vanille, kaffe eller kokos, hvis du synes det mangler.
7. Hæld det over i et ildfast fad, hæld lidt kaffe henover massen og drys med kokosmel. 
8. Stil fadet i køleskabet natten over og nyd kagen med kaffe, jordbær og skyr, blandet op med vanillepulver... Eller flødeskum, hvis du er til sådan noget :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar