Madblogstoppen

tirsdag den 15. maj 2012

Smuk proteinrig aftensmad

Jeg spiser meget laks... Rigtig meget laks, og for ikke at køre surt i det, varierer jeg tilberedningen fra gang til gang.

Denne gang marinerede jeg laksen i saft fra en hel citron, skal fra 1/2 citron, olivenolie, chili, salt og peber, basilikumblade, samt fetaost og rød peberfrugt på toppen.
Bages i ovnen ved 180 grader i 10-12 minutter


Som tilbehør lagde jeg nogle blommetomater i et ildfast fad, overhælde dem med lidt olivenolie og lagde feta og basilikumblade ned i fadet. Jeg bagte dem i ovnen ved 180 grader i ca. 10 minutter.


I stedet for pasta, ris eller kartofler, vil jeg hellere spise en salat med lækre, lette, friske grøntsager og bønner, som giver en god mæthedsfornemmelse og ikke mindst masser af vitaminer, mineraler, protein og sunde fedtsyrer til min krop.

De røde kidneybeans sættes i blød natten over og koges i letsaltet vand efter anvisning på posen (mellem 45 minutter - 1 time). Sørg for at køle bønnerne af, og bland så med rucola salat, sugar beans i mundrette stykker,  et bundt snittede forårsløg, 1/2 æble i små tern, 2 spsk olivenolie. Top med granatæblekerner



Jeg lavede også en paprikahumus, fordi jeg ikke kan få nok af den... Der går nok ikke lang tid før jeg bliver godt og grundig træt af den, men jeg tager chancen!
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar