Madblogstoppen

tirsdag den 1. november 2011

Dadelkugler

Så ramte vi endelig november, og det begynder så småt at blive lovligt at tale om julegodter... Jeg vil i løbet af november komme med en række alternative julesnacks, så december ikke behøver resultere i flæskedeller og svedperler på panden!

Jeg er igen blevet inspireret af min fantastiske veninde, Karina, som er verdensmester i alternative desserter, kager og andre søde sager. Jeg giver jer i denne omgang en opskrift på de lækreste dadelkugler, som med fordel kan erstatte de fedt-og sukkerholdige havregrynskugle-bomber! 



Nu er jeg som sagt ikke typen, der står og måler og vejer, når jeg laver mad, men jeg prøver at estimere mængderne for jer:

10-15 dadelkugler:
20 friske, udstenede dadler
1 tsk kokosolie
1 1/2 - 2 håndfuld mandler, som også blendes fint
3-4 spsk kakao
lidt fintrevet skal fra en økologisk appelsin
1 tsk vanillepulver (1 stang vanille)

Blend mandler helt fint. Tilsæt kakao og blend det sammen med mandelblandingen. Blend dernæst dadlerne sammen med mandel/kakaoblandingen sammen med kokosolie og vanille.
Rul så dadelkuglerne i mund-rette størrelser og rul dem i kakao

Kan med fordel serveres som dessert med frisk frugt (som på billedet) eller som alternativ til konfekt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar