Madblogstoppen

fredag den 17. maj 2013

Sund pizza på den fede måde

Jeg så en bagesten til 60 kr i Netto i går, og tænkte - jeg har sgu lyst til at lave pizza, så dén napper jeg.

Nå, men hvis jeg nu siger, at hovedingrediensen i pizzabunden er blomkål, så ved jeg godt at alle mændene har lukket både servervindue, internetside og hele computeren ned... Og sikkert smidt computeren ud af vinduet, alene af frygt for at blive smittet af sundhedsvirusset... Men jeg har stadig jer, skønne kvinder! Og jeg sværger, at hvis I laver den og får jeres mænd til at smage den, vil de juble!



1. Tomat sauce:
1 stort løg (finthakket)
2-3 fed presset hvidløg
1 stor bakke økologiske cherrytomater (hvis det ikke er tomatsæson, brug flåede tomater)
2 små dåser økologisk tomatpuré
1 spsk eddike
1 peberfrugt i tern
Et bundt frisk basilikum

1. Svits løg og hvidløg i en tsk kokosolie
2. Blend tomater med tomatpuré  (eller flåede tomater) og hvidvinseddike og hæld det op i gryden til løg og hvidløg
3. Krydr med salt og peber og lad saucen simre i 30 minutter ved svag varme
4. Tilsæt basilikum og peberfrugt



2. Pizzadej:
6 æg
1 blomkål
1 sweet potato
1 peber frugt
1 bundt forårsløg
2 dl krydderurter (koriander, persille eller basilikum)
1 dl Fiber HUSK
1 dl mandelmel (blendede mandler)
60 g revet parmasan
2 tsk gurkemeje
Salt og peber

1. Blend alle grøntsagerne
2. Tilsæt æg og de tørre ingredienser skiftevis, mens du blender massen
3. Fordel dejen ud på en bagesten eller på bagepapir på bagepapir på en bradepande
4. Bag pizzabunden ved 160 grader i 15-20 minutter (indtil den har taget en lysebrun farve og er fast i konsistensen)



3. Topping and baking
60 g serranoskinke
200 g kylling (jeg tog kyllingeresterne fra i går)
100 g brune champignon
1 dåse økologiske artiskokker
Friske tomater i skiver
To økologiske mozzarella bøfler
Timian  til topping

1. Efter du har bagt pizzabunden, topper du den med tomatsauce


2. Top dernæst med serranoskinke, kylling, artiskokker, champignon, mozzarella, tomater og til sidst, timian.



 Et voila - klar til ovnen...

3. Bag pizzaen ved 160 grader i 20-30 minutter (alt afhængig af ovnens kvalitet)

20-30 minutter senere:

  Ready to serve, her med lidt zucchini pasta...

Vidste du, at du kan følge mig på Instagram @livefralise og få daglig inspiration til, hvordan du booster din hverdagsmad - nemt og lækkert!

Sund er fedt er også på facebook: Sund er fedt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar