Madblogstoppen

torsdag den 16. maj 2013

Peanutbutter dream

Igen har jeg fundet inspiration hos Madbanditten... Denne gang hendes snickers opskrift. Damn, it's good!

Du skal bruge:
4 spsk økologisk crunchy peanutbutter
2 spsk kokosolie
1 dl saltede peanuts
1 dl usaltede peanuts
2 spsk sukrin gold
1 tsk vanille pulver
200 g 85% chokolade

1. Smelt peanutbutter med kokosolien
2. Tilsæt sukrin gold, vanillepulver og nødderne
3. Lad blandingen stå og simre i 5 minutter
4. Imens, smelt chokoladen over et vandbad
5. Hæld peanutmassen over i et fad med bagepapir
6. Sæt massen i fryseren i min. 2 timer
7. Tag fadet ud af fryseren og skær peanutmassen ud i mundrette bidder
5. Hæld chokoladen henover peanutbidderne, lad dem afkøle og sæt dem i køleskabet i et par timer inden du serverer.

Da jeg var for lazy til at løbe ned i Netto efter peanuts, brugte jeg mandler. Jeg saltede halvdelen selv ved at svitse dem på panden i lidt kokosolie og drysse salt henover... Jeg skulle hilse og sige, at de også smager glimrende med mandler!




Vidste du, at du kan følge mig på Instagram @livefralise og få daglig inspiration til, hvordan du booster din hverdagsmad - nemt og lækkert!

Sund er fedt er også på facebook: Sund er fedt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar