Madblogstoppen

onsdag den 15. maj 2013

Grøntsagsboller à la ”Madbanditten”

Kender du "Madbanditten"? Hvis ikke - shame - on - you! Det er min yndlingsblogger, og hold nu fast, hun holder mig 24 timer beskæftiget i øjeblikket med al den fantastiske madinspiration hun smider ud!
Du kan finde hende her: madbanditten

Jeg har
lige købt hendes bog LCHF (Low Carb High Fat) - Spis dig mæt og glad, som er ikke mindre end genial! Og jeg har aldrig været mere mæt og glad :-D


Hun disker bl.a. op med disse fantastiske grøntsagsboller, som jeg har twistet lidt på min egen måde... men hun har klaret grunprincipperne.
De er fantastiske i madpakken som alternativ til brødet og ikke mindst som burgerboller!!


 


Ingredienser
6 æg
½ blomkål
1 sweet potato
Et bundt forårsløg
1 peberfrugt
2 håndfuld krydderurter (basilikum, koriander eller persille)
1 dl mandler (blendet til mel)
2 spsk hørfrø
½ dl Fiber HUSK
60 g parmasan ost
1 tsk bagepulver
1 spsk gurkemeje
1 tsk salt
1 dl solsikkekerner
Sesamfrø til topping

1.     Blend mandlerne til mel og bland det med hørfrø, fiber HUSK parmasan ost, bagepulver, gurkemeje og salt
2.     Kør blomkål, sweet potato, forårsløg, peberfrugt og krydderurter i foodprocesseren
3.     Slå æggene ud i food processoren og blend dem med grøntsagerne
4.     Hæld den tørre blanding i foodprocessoren og blend det hele sammen
5.     Tilsæt solsikkekerner og rør blandingen godt sammen
6.     Form bollerne og læg dem flade på en bageplade
7.     Bages i 20-30 minutter i varmluftsovn ved 160 grader (Tiden afhænger af ovnens kvalitet)

TIP!
Smid nogle gode hakkedrenge på grillen, mix en god guacamole, en Sund er fedt ketchup,  disk op med salat, syltede agurker, løg, dijon sennep og tomater – og nyd VERDENS BEDSTE BURGER!


Vidste du, at du kan følge mig på Instagram @livefralise og få daglig inspiration til, hvordan du booster din hverdagsmad - nemt og lækkert!

Sund er fedt er også på facebook: Sund er fedt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar