Madblogstoppen

fredag den 13. juli 2012

Staystrong morgenmad!

En morgenmad som holder dig mæt længe. Protein- og fedtrigt med en meget begrænset mængde kulhydrat!

Jeg spiste morgenmad kl. 8 (og var MEGA sulten). Nu er klokken 11:43 og jeg er stadig mæt på en behagelig måde. Jeg føler mig veltilpas, slank og frisk, ikke tung, oppustet og energiforladt, som hvis jeg havde spist 2 stykker franskbrød med nutella og en onsdagssnegl til morgenmad.

En kalorie ER ikke bare en kalorie, Meine Damen und Herren!

Omelet med 120 gram kidneybeans

 (Jeg kom til at stege min ved for høj varme til at starte med, så jeg måtte vende lidt rundt på den, så den ikke brændte på, så husk at stege omeletten ved middel varme)


Omelet:
2 æg og 2 æggehvider
2 spsk skyr
30 gram feta i små stykker
1 rødløg
Masser af krydderurter (i min køkkenvindue var der som sædvanlig persille, basilikum og koriander)
Salt, peber og chili
4 cheritomater i halve

1. Pisk æg og æggehvider
2. Tilsæt skyr og pisk det sammen.
3. Tilsæt salt, peber og chili
3. Tilsæt feta, rødløg i små tern samt finthakkede krydderurter
4. Hæld lidt rapsolie på panden, og hæld omeletblandingen oveni.
5. Top med lidt tomater og steg omeletten ved middel varme, indtil den er fast.
6. Spises med 120 gram kidneybønner - et voila - du er mæt flere timer efter... På en meget behagelig måde!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar