Madblogstoppen

tirsdag den 28. februar 2012

Tofu lasagne med limabønner

Jeg har i min vegetarperiode fundet frem til et fantastisk lasagnealternativ, som både udelader kød og pastaplader. Allerede hér mister jeg de fleste - og ja, jeg medgiver at det ikke ligefrem lyder som en lasagne, men jeg lover at denne ret smager så englene synger - især med det rette tilbehør!

Tofu lasagne med lima bønner, serveret med ærte-bønne puré og squash salat (opskrift under salater og div. tilbehør)

Ingredienser
Tofu skåret i 2 mm brede skiver
Opblødte og kogte limabønner
Mozzarella
Halve cheritomater
Timian


Tomatsauce:
2 katoner/dåser flåede/hakkede tomater
1 finthakket løg
Et bundt forårsløg i fine skiver
En håndfuld friske krydderurter (f.eks. basilikum)
To finthakkede gulerødder
En finthakket peberfrugt
2 fed hvidløg
1/2 -1 finthakket chili (alt efter hvor stærkt du foretrækker det)
1 tsk timian
Salt og peber

1. Start med at svitse det finthakkede løg i lidt olivenolie.
2. Ibland de flåede/hakkede tomater og lad det simre lidt.
3. Tilsæt salt, peber, chili og timian og lad det simre i et par minutter.
4. Ibland hvidløg og resten af grøntsagerne.
5. Smag til med salt og peber
6. Hænd halvdelen af tomatsaucen i et ildfast fad.
7. Læg tofupladerne ovenpå og hæld så resten af tomatsaucen ovenpå. Top med limabønner, mozzarella, halve cheritomater og timian
8. Bages i ovnen ved 200 grader i 25-30 minutter




Ingen kommentarer:

Send en kommentar