Madblogstoppen

tirsdag den 4. juni 2013

Ovnbagt kylling med haydari

I forrige weekend var jeg i Århus og besøge en håndfuld af mine gode venner. Og da min veninde begyndte at snakke og Bazaar Vest og om øko nødder, frugt og grønt til fantastiske priser, stod jeg allerede klar til afgang. Dér købte vi bl.a. den mest fantastiske haydari, som indgik i vores tapas aftensmad. Da jeg kom hjem måtte jeg simpelthen prøve at se om ikke jeg selv kunne lave en udgave der bare smag tilnærmelsesvis lige så godt.

Jeg tænkte jeg ville proppe og pensle en kylling med det og bage den i ovnen, og forudså at det ville gøre den mør og tasty...



... Og det blev den! Jeg nød den både til aftensmad med sweet potatoes og kål og til morgenmad dagen efter med grøntsagsbrød og skyr med citronskal, vanille, kokosflager, lidt bær og nødder med kanel



Ingredienser
3 spsk fuldfed feta
1 løg
2 presset hvidløg
1 peberfrugt
1/2 chili
1/2 æble
Et bundt koriander
10 oliven
Saft fra 1/2 citron
Salt og peber

1. Blend hele herligheden
2. Skær en citron midtover og læg den op i kyllingen sammen med et løg i kvarte
3. Hæld halvdelen af haydarien op i kyllingen og penl dernæst kyllingen med haydari under skindet og træk dernæst skindet henover (så trækker smagen ned i kyllingen).
4. Resten af haydarien hælder du over kyllingen og krydrer med salt og peber
5. Bag kyllingen i ovnen ved 200 grader i ca en time

Vidste du, at du kan følge mig på Instagram @livefralise og få daglig inspiration til, hvordan du booster din hverdagsmad - nemt og lækkert!


Sund er fedt er også på Facebook: Sund er fedt


Ingen kommentarer:

Send en kommentar