Madblogstoppen

mandag den 20. maj 2013

Solbrændte kyllingedeller og kålsalat

Tjek - så har blege Lise tilraget sig årets første solskoldning... Solen finder altid et sted på min krop, hvor jeg ikke er dækket af faktor 30. Så jeg har nu skånet resten af verden for at blive blændet af den, og har nu søgt tilbage til mit elskede køkken for at lave mere mad...

Dagens middag står så sommer kyllingedeller og en frisk kålsalat... Enkelt og lækkert, og perfekt til de varme sommeraftener.



Kyllingedeller
500 g øko hakket kyllingekød
1 hakket løg
2 fed presset hvidløg
2 æg
2 spsk græsk yoghurt/skyr
50 g parmesan
1 hakket rød peberfrugt
1 lille chili (finthakket)
1 håndfuld hakket bredbladet persille
Salt og peber

1. Bland alle ingredienser og krydr med salt og peber
2. Bag i ovnen ved 180 grader (varmluft) i sammenlagt 20 minutter. Vend dunserne efter 10 minutter,
Du kan også stege dem på panden i kokosolie. (Jeg udnytter bare tiden til at lave salat i stedet)




Kålsalat
1/2 hvidkål eller et helt spidskål
1 løg
1 bundt asparges
1 peberfrugt
1 bundt basilikum

Marinade:
Saft og skræl fra 1/2 øko citron
2 tsk olivenolie
1 tsk hvidvinseddike/æblecidereddike
Salt og peber

1. Skær kål i meget fine strimler og asparges i mundrette bidder
2. Blancher Kål og asparges (i ca 1/2 min)
3. Si kål og asparges fra og lad det stå og køle af
4. Bland resten af ingredienserne og tilsæt og asparges og kål, når vandet er dryppet fra og det er kølet ned.
5. Hæld marinade henover og bland salaten.



Vidste du, at du kan følge mig på Instagram @livefralise og få daglig inspiration til, hvordan du booster din hverdagsmad - nemt og lækkert!

Sund er fedt er også på Facebook: Sund er fedt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar